gra tekstowa przez forum w krainie Tolkiena
Zwoje magiczne są kilko razowego użytku(czyli kończą się po jakimś czasie) oraz maja mniejsza moc niż czary spontaniczne, chociaż to samo zaklęcie mówione jest wielorazowego użytku, można ich używać dotąd dopóki się nie straci siły umysłu, a ich moc jest o wiele wiele większa niż zwoje, ale nie można wszystkich czarów spontanicznych używać tak od razu. Istnieją pewne kręgi, do których poszczególne zaklęcia zostały przypisane, a kręgów jest 8. Aby nauczyć się kręgu trzeba iść do odpowiedniej osoby. Czary spontaniczne bardzo pomagają w walce oraz na pozycji defensywnej, czyli aby uzdrawiać wskrzeszać swoich braci przyjaciół( to od was zależy jak nazwiecie innych xd). Chociaż co do wskrzeszenia to samemu raczej trudno. Potrzeba 2 magów, chyba że ktoś zna wszystkie 8 kręgów wtedy może sam spróbować. Aby stworzyć zwój należy posiadać, odpowiedni krąg oraz mieć umiejętność pisania w języku westorn na poziomie mistrzowskim, zwoje bowiem są czarami ludzi, a magia spontaniczna należy do elfów.
A oto kilka zwojów i czarów spontanicznych (obok napisany jest krąg, do którego przypada na dany czar ):
-ognista strzała I
-kula ognia I
-światło I
-uzdrowienie I
-sen II
-kontrola II
-uderzenia wiatru II
-armia ciemności III
-przywołanie szkieletu,golema,demona ognia (Książę demonów tylko na 7 kregu) III i VII
-tarcza ognia III
-strzała lodu III
-lodowa fala IV
-bryła lodu IV
-sopel lodu IV
-zamiana w wilka szczura chrząszcza orka jaszczura IV
-śmierć V
-śmierć ożywieńcom V
-tchnienie śmierci V
-fala śmierci V
-strzała Eru VIII
-Mix Manwe (kilka czarów w jednym) VIII
-arktyczny podmuch V
-tornado V
-zbroja cyklonu VI
-wulkan VI
-armagedon VI
-huragan VI
-uderzenie dragona VII
-zbroja kości VII
-zęby VII
-wszelki trucizny (nie chce mi sie wypisywać jak ktoś będzie chciał to napisze) VII
-serce rosomaka VII
-Dębowy mędrzec VIII
-wskrzeszenie VIII
i inne resztę wypisze kiedy indziej
Runy to magiczne znaki, których używać mogą tylko krasnoludowie. Znaki te można wyryć na kamieniu, broni bądź nosić jako amulet. Oto dostępne runy:
ogień
lód
woda
błyskawica
powietrze
światło
śmierć
trucizna
siła
ziemia
Oto lista czarów spontanicznych. Obok oznaczony jest krąg magiczny wymagany do nauki danego zaklęcia.
cala - zapala nad Tobą światło, które oświetla Ci drogę I
anna cenda - małe leczenie I
parma - zapala kulę ognia II
cenda - leczenie II
lie - strzała lodowa III
veru lie - zamarznięcie III
saila cenda - większe leczenie IV
osto macil - zaczarowanie broni na godzinę IV
lome - powoduje oślepnięcie wroga V
telda - dusi wroga, przez uniemożliwia mu walkę V
apa cenda - największe leczenie VI
suc minya - powoduje rozstąpienie się ziemi VI
vanwa ter - przyzwanie błyskawicy VII
yulma alasse - wezwanie podmuchu wiatru, który powala drzewa i niszczy budynki VII
rasse engwe - prośba o pomoc jednego z Valarów na końcu należy podać którego VIII
mega cenda - mega leczenie VIII
Ostatnio edytowany przez Manwe (2009-01-03 11:27:50)
Offline